Før du svitsjer mobilen

Før du sender inn den gamle mobilen, er det viktig at du gjør noen små forberedelser.

1. Send inn riktig mobil

Ring *#06# fra mobilen din. Vips, nå ser du IMEI-nummeret ditt. Sjekk at dette er det samme som i SMS-en du fikk fra oss.

2. Ta en sikkerhetskopi

Ta en sikkerhetskopi av innholdet ditt, slik at du bevarer alt du vil spare på, som bilder, videoer, kontakter og lignende.

Se vår veiledning for hvordan du får innholdet over til din nye mobil, enten du går til eller fra iPhone eller Android.

3. Slå av låsefunksjoner

  • iPhone: Skru av Finn iPhone. Dette gjør du på Innstillinger - iCloud -> Finn iPhone. Skru av Finn iPhone. Mer utfyllende veiledning finner du hos Apple.
  • Android: Slå av Google lås. Dette kan gjøres ved å fjerne Google-kontoen fra mobilen din. Innstillinger -> Google -> Kontoinnstillinger -> Slett Google-konto. Dette vil ikke gjøre at du mister Google-kontoen din, den blir kun fjernet fra mobiltelefonen.

4. Nullstill til fabrikkinnstillinger

Når du gjenoppretter til fabrikkinnstillinger, fjernes alt du har lagret på mobilen, og den er satt tilbake til oppsettet den hadde da den var ny.

Slik gjør du det:

5. Ta ut SIM-kort og minnekort

Husk å ta ut SIM-kortet og eventuelt minnekort fra mobilen din før du sender den tilbake. Sjekk brukerveiledningen for din mobil om du er i tvil om hvordan det gjøres.

Tingen er…

Sender du inn feil telefon, glemmer å slå av Find my iPhone, sender inn for sent eller glemmer å sende inn i det hele tatt, så blir det veldig dyrt! 

Det kan føre til at SVITSJ-avtalen brytes og at du må betale hele det gjenstående beløpet for mobilen din. I tillegg kommer et gebyr på 399 kr om vi må sende telefonen i retur.